czwartek, 9 czerwca 2022

Koronawirus w Ostródzie

24 czerwca 2021 ruszyliśmy z Olsztyna na miejską plażę w Ostródzie. Czarne chmury wróżyły rychłą burzę, ale nie zniechęcało nas to do odpoczywania w plenerze. GPS, po wpisaniu plaża miejska w Ostródzie, na której wcześniej nie byliśmy, zaprowadził nas na koniec gruntowej ulicy Turystycznej pomiędzy posesje domków jednorodzinnych i zakomunikował, że oto jesteśmy na miejscu. Musieliśmy podejść sto może sto pięćdziesiąt metrów, żeby odnaleźć nasz cel. Okolica świeciła pustkami. Sprawcą tego stanu rzeczy najpewniej była pandemia, która pozamykała ludzi w domach i znacznie zmniejszyła ruch turystyczny.

W oddali grzmiało, zrobiło się dość ciemno i ponuro. Spoglądaliśmy na molo, pustą plażę oraz na ogromną, niezakończoną budowlę i bałagan wokół niej, który wręcz odstraszał od przebywania w tej okolicy. A przecież na mapie miejsce to zaznaczono jako tętniąca życiem plaża nad jeziorem i molo.

Podczas gdy Ryszard sprawdzał temperaturę wody, na promenadzie pojawił się piechur z rowerem. - Może wie pan, dlaczego nikt na budowie nie pracuje i co ma tu być w przyszłości? - Zagadałam do szczupłego, starszego mężczyzny, który z chęcią podzielił się ze mną dość szczegółową wiedzą na temat wydawać by się mogło porzuconej inwestycji, rozpoczętej w 2011 roku i z powodu problemów finansowych zamkniętej w stanie surowym.

Uściśliłam tę wiedzę o konkretne nazwy w oparciu o informacje zamieszczane w sieci i dowiedziałam się, że niedokończony nad jeziorem Drwęckim hotel, wystawiony przez syndyka za 31 mln zł, kupił Artur Kozieja, właściciel hoteli Metropolo by Golden Tulip w Krakowie i Lake Hill w Karkonoszach.
    Nowy właściciel podpisał umowę z Radisson Hotel Group na uruchomienie Radissona Blu. Czterogwiazdkowy hotel z 241 pokojami, aquaparkiem, SPA o powierzchni 400 metrów kwadratowych i częścią konferencyjną na tysiąc osób miał być otwarty w pierwszej połowie 2021 roku, a zatem podczas naszego tam pobytu powinien był już działać całą parą.

Ostatecznie otwarcie nowego, ostródzkiego, pięciogwiazdkowego resortu Radisson Blu ustalono na dzień 31 sierpnia tego roku, a zatem wkrótce. Nie miałam ochoty utrwalać na zdjęciach tego obiektu i plaży, do której sam dojazd był dość trudny i nieoznakowany (dwa poniższe zdjęcia przyszłego hotelu pochodzą z internetu).

Zrobiłam jedynie zdjęcie na odległy brzeg jeziora, dobrze nam znany z poprzednich wyjazdów
kliknij tutaj, tutaj.

Burza przeszła bokiem i mimo iż ciemne chmury wciąż wisiały nad naszymi głowami postanowiliśmy pokręcić się jeszcze wokół ostródzkiego amfiteatru, znajdującego się w dość sporej odległości od plaży. Podjechaliśmy tam samochodem i auto zostawiliśmy na parkingu przy hotelu Willa Port.
W hotelowym, pięknie urządzonym ogrodzie gości też nie było.

Pustkami świeciła promenada i tylko w amfiteatrze pracowało kilka osób nad przygotowaniem obiektu do letniej imprezy.

Ostróda, 24 czerwca 2021 roku

1. Bardzo fajne, turystyczne miejsce. Z powodu pandemii bardzo spokojne, ale teraz w sezonie może się to zmienić. Z tego powodu wolałbym chyba być tam poza sezonem. Pozdrawiam serdecznie :)

1. W Ostródzie jest co robić, atrakcji co nie miara, ale w okresie pandemii, (koniec czerwca) obiekty publiczne były pozamykane i jak widać sprzęt pływacki przygotowany, a na przystaniach żywego ducha. Też nie lubię tłumów, ale pozamykanych obiektów już nie.
      Pozdrawiam serdecznie :)

2. I tak wyszukaliście fajne miejscóweczki w Ostródzie. Ciekawa mała architektura, szczególnie zacieniona alejka. No i wspaniały amfiteatr! A miasto bez ludzi, zwłaszcza w czerwcowym czasie, wygląda rzeczywiście bardzo dziwnie. Dobrze, że wirusa mamy już za sobą!
    Pozdrowionka:)))

1. Ilekroć jesteśmy w Ostródzie tylekroć pogoda tam deszczowa. Planowaliśmy popłynąć Kanałem Elbląskim, ale podczas pandemii rejsy zostały odwołane. Nie wiem czy jeszcze mam ochotę na ten rejs.